Nätverksmöten och nyhetsbrev

Nordiska nätverket för narrativ medicin anordnar nätverksmöten i form av konferenser och skickar ut nyhetsbrev till medlemmarna 4-6 gånger per år.

Drygt 120 personer över hela Norden prenumererar på Nordiska nätverket för narrativ medicins nyhetsbrev. Nyhetsbreven innehåller information som medlemmarna skickat in om pågående event, konferenser, nyutkomna böcker, utlysningar av anställningar vid nordiska universitet och högskolor etc. Nyhetsbrevet skickas ut ungefär 2 gånger per termin och är på svenska.

Vill du få nyhetsbrevet? Eller har du information som du vill sprida till andra? Mejla till Asa [dot] Thormahlen [at] med [dot] lu [dot] se

Här hittar du tidigare nyhetsbrev

Nätverksmöten

Ungefär vart 1,5-2 år inbjuder vi våra medlemmar till nätverksmöten. Dessa möten är vetenskapliga konferenser, öppna för forskare, lärare och studenter samt för representanter från hälso- och sjukvården. Konferensbidrag är företrädesvis på danska, svenska eller norska men vi välkomnar även papers på engelska för icke-skandinavisktalande medlemmar och publik.

Nätverksmöte i Trondheim 13-14 juni 2024

Nästa nätverksmöte, på temat "Care and Community in the Arts of Narrative Medicine", kommer att äga rum i Trondheim 13-14 juni 2024 vid Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU), Campus Kalvskinnet, Lysholmbygget, rum LY31 och LY32. Campus ligger centralt i Trondheim, fem minuter från stadstorget.

Karta till Campus Kalvskinnet

Alla är välkomna till nätverksmötet, även ni som inte håller papers. Programmet för båda dagar är klart och sista dag att registrera sig är 24 maj. Frågor om mötet besvaras säkrast av organisatörerna, kontakta silje [dot] warberg [at] ntnu [dot] no (silje[dot]warberg[at]ntnu[dot]no).

Registreringslänk för nätverksmötet Care and Community in the Arts of Narrative Medicine

Tidigare nätverksmöten:

2022 i Lund på temat "Ranges of proximity: approaching narratives in medicine”
Konferensprogram för nätverksmötet i Lund (PDF, 870 kB, nytt fönster)

2021 (digitalt) på temat “Storytelling in the Arts of Narrative Medicine”