Tidigare evenemang

Öppet arkiv 2021–2023

Birgit Rausing Centrum för Medicinsk Humaniora anordnar dels interdisciplinära symposier, workshops och seminarier, dels arrangerar vi öppna populärvetenskapliga evenemang i form av föreläsningar och debatter.

Närbild på saxofon och andra musikinstrument. Foto.

Birgit Rausing Centrum för Medicinsk Humaniora ansvarar också för Kunskapskrogen, ett återkommande arrangemang öppet för allmänheten och som bygger på samtal om medicin och det mänskliga.

Kunskapskrogen: Samtalskvällar om medicinen och det mänskliga

Alla kommande evenemang finns i vårt kalendarium. Öppna evenemang kommer också att finnas i Lunds universitets kalendarium.

Våra event

Lunds universitets kalendarium

Öppet arkiv

Alla våra tidigare evenemang finns här i vårt öppna arkiv. Dessa tillfällen har lett till fördjupade samarbeten och mervärden vi annars inte uppnått.

Några ord på vägen: En utställning om att vara människa (Vernissage och pågående utställning i Psykiatrihuset i Lund, hösten 2023)

Upp och ner - Om att vara öppen med psykisk sjukdom (Populärvetenskaplig föreläsning, Kunskapskrogen, oktober 2023)

15-års jubileum för kursen: Medicin som humaniora (Symposium för alumner mfl)

Klanger för kropp och själ – musik och sång som hälsofrämjande kraft (Populärvetenskaplig föreläsning, Kunskapskrogen, juni 2023)